عربستان سعودی خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد

دولت عربستان سعودی از تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به تسلیحات اتمی و موشک‌های بالیستیک حمایت می‌کند

کابینه عربستان سعودی بر حمایت ریاض از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل متحده به یمن در رسیدن به آتش‌بس جامع و شروع روند سیاسی فراگیر در یمن، تاکید کرد-SPA / AFP

شورای وزیران عربستان سعودی روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند، بر اهمیت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرد.

روزنامه «سعودی گازت»‌ چاپ جده، ضمن اعلام این خبر گفت که اقدام شورای وزیران عربستان با «تداوم استفاده شبه‌نظامیان حوثی از تسلیحات پیشرفته‌‌ای که تهران برای ارعاب یمنی‌ها و حمله به اهداف نظامی و غیرنظامی در عربستان سعودی، در اختیار این گروه شبه‌نظامی شیعه در یمن می‌گذارد»، همزمان است.

کابینه عربستان سعودی در جلسه مجازی روز سه‌شنبه به ریاست ملک سلمان، پادشاه این کشور، بر حمایت ریاض از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل متحده به یمن در رسیدن به آتش‌بس جامع و شروع روند سیاسی فراگیر در یمن، تاکید کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در هفته‌های گذشته، رسانه‌ها از رهگیری موشک‌ها و پهپادهای انفجاری که حوثی‌های یمن به عربستان سعودی فرستادند، خبر دادند. عربستان می‌گوید «این تسلیحات را جمهوری اسلامی ایران در اختیار شیعیان حوثی در یمن می‌گذارد».

دولت عربستان سعودی همچنین گفت که از تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی حکومت ایران به تسلیحات اتمی و موشک‌های بالیستیک حمایت می‌کند، تا منطقه‌ عاری از هرگونه سلاح کشتار جمعی، و به دور از نقض استقلال و حاکمیت کشورها و دخالت در مناسبات داخلی باشد.

در این جلسه ملک سلمان همچنین بر روابط «محکم» ریاض با کویت و اهمیت حل بحران سوریه و یافتن راه حل دیپلماتیک برای رسیدن به توافق و ثبات در این کشور با تضمین امنیت مردم و حفاظت از آنان در مقابل سازمان‌های تروریستی و شبه‌نظامیان تاکید کرد.

بیشتر از جهان